Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Metoda cukru a metoda biče

Jistě všichni známe metodu cukru a biče. Učíme se o ní ve škole v dějepise, zažíváme na vlastní kůži ve všedním životě a prostě když tento termín použiju, všichni víme, o co se jedná.

Čím déle se ale pohybuji v našem světě, tím víc poznávám, že tuto metodu používáme častěji jen částečně. Už ve škole jsem stále viděl ten bič, ale cukřík jsem dostal jen výjimečně.
Když jsem ve škole udělal domácí úkol, bylo to samozřejmé, když jsem ale neudělal, nastal problém. A tak to bylo na základní škole, na střední i na vysoké. A ne jen ve škole, ale i doma, v zájmových činnostech i při příležitostných brigádách.
Občas se mi ale stalo, že jsem dostal pochvalu za to, co se mi povedlo, místo kritiky za své nedostatky a když se teď zpátky ohlédnu, díky tomuto přístupu jsem dostal úplně jiný přístup k některým věcem. Na základní škole jsem málem dostal čtverku z fyziky a v tom samém předmětu jsem v prvním ročníku na střední škole reprezentoval školu na olympiádě.
Čím to bylo? Byla to náhoda?
Podle mě za to mohl můj učitel z fyziky, který mě dokázal pochválit a nadchnout pro věci, kterými jsem se doposud neměl zapotřebí zabývat. Díky němu jsem trávil hodiny nad fyzikálními úlohami a studoval jsem pečlivě fyzikální zákonitosti. Kdyby byli všichni učitelé jako on, je docela možné, že by naše školství vzkvétalo a naše republika by byla úplně někde jinde.
Když někoho zkritizujeme, možná se pak cítíme lépe a na chvíli zapomeneme na své chyby, ale tomu druhému to vůbec nepomůže. Když ale někoho upřímně pochválíme za to, čeho si na něm vážíme, dáme druhému novou motivaci a chuť nadále se zdokonalovat.
Zkusme naše blízké víc chválit a méně kritizovat. Proč druhého zraňovat tím, co o sobě stejně už dávno ví? Raději se zaměřujme na pozitivní vlastnosti a motivujme naše blízké k jejich růstu. Nic nás to nestojí a můžeme tím druhým pomoci.

 

PS: Nemám 1000 dukátů, tak nemohu komentovat vice než jednou ani svůj vlastní článek. Je to smutné, ale je to realita... Všem se tímto omlouvám a zároveň vězte, že komentáře čtu a děkuji za ně!

Autor: Lukáš Fürst | pátek 15.7.2011 15:21 | karma článku: 19,25 | přečteno: 3680x
  • Další články autora

Lukáš Fürst

Vánoce... svátky pohody a klidu??

Jak to máte s dárky na letošní vánoce? Jsou moderní vánoce opravdu svátky pohody a klidu? Neoslavují spíš konzum a plýtvání? Proč je tolik lidí ochotných si zničit život jen aby měli pod stromečkem ten správný dárek?

12.12.2018 v 16:11 | Karma: 12,90 | Přečteno: 355x | Diskuse| Společnost

Lukáš Fürst

Reward!

V naší kultuře jsme zvyklí, že když uděláme něco správně, je to v pořádku, vlastně je to tak trošku samozřejmost. Ale když něco pokazíme, to se máme na co těšit!

6.3.2018 v 16:08 | Karma: 12,97 | Přečteno: 280x | Diskuse| Společnost

Lukáš Fürst

Základní problém dnešní doby

Slovy Willa Smitha: "Příliš mnoho lidí utrácí peníze, které nevydělali, za věci, které nepotřebují, aby udělali dojem na lidi, které nemají rádi."

27.2.2018 v 17:11 | Karma: 26,62 | Přečteno: 854x | Diskuse| Společnost

Lukáš Fürst

Lidský mozek a finance

Taky se vám už stalo, že i když máte větší příjmy než výdaje, těžko se vám překračuje v úsporách určitá hranice?

21.2.2018 v 17:33 | Karma: 11,74 | Přečteno: 369x | Diskuse| Ekonomika

Lukáš Fürst

Prezidentské volby 2018 - světlo na konci tunelu

Volby nám dopadly, jak dopadly. Teď už s tím nikdo nic nenadělá a musíme přijmout toho, koho jsme si zvolili. Jelikož jsme v demokratické zemi, je to jedna z našich povinností.

29.1.2018 v 14:16 | Karma: 20,64 | Přečteno: 869x | Diskuse| Politika
  • Nejčtenější

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další

4. května 2024  17:40,  aktualizováno  21:09

Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...

Auto vyjelo z vozovky a srazilo tři lidi. Žena zemřela, dvě vnučky jsou zraněné

2. května 2024  16:40,  aktualizováno  3.5 12:38

Osobní auto srazilo dnes odpoledne v Čáslavicích na Třebíčsku ženu a dvě děti. Žena srážku...

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

Další předvolební útok v Drážďanech. Terčem byl stánek protiimigrační AfD

5. května 2024  11:22,  aktualizováno  12:24

Drážďany v sobotu zaznamenaly další předvolební útok. Tentokrát šlo o stánek protiimigrační...

Cyklista vjel do křoví a hlavou narazil do stromu. Přilbu měl, přesto zemřel

5. května 2024  12:07

V sobotu v podvečer řešili jihomoravští policisté dvě dopravní nehody. Na Znojemsku naboural řidič...

Řidič najel do brány Bílého domu, policie to vyšetřuje jako běžnou nehodu

5. května 2024  11:47

Neznámý šofér v sobotu v noci autem najel do brány Bílého domu. Náraz nepřežil. K přímému ohrožení...

Odbory svolávají další protest. Vadí jim změny v zákoníku práce a důchodech

5. května 2024  11:42

Českomoravská konfederace odborových svazů (ČMKOS) pořádá 21. května demonstraci na Malostranské...

  • Počet článků 25
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1033x
Člověk, který se zajímá o dění kolem sebe, o finance a pohodový životní styl.

Také jsem si založil web https://finance-snadne-cz.webnode.cz/ ve kterém jsem se zaměřil na vedení osobních financí.

Seznam rubrik